KAUNTER
|
KETERANGAN
|
MASA OPERASI
|
Kaunter Khidmat Pelanggan
(Bahagian Khidmat Pengurusan)
|
- Mengendalikan semua panggilan telefon.
- Melayani pelanggan yang berurusan sama ada melalui telefon atau bersemuka.
- Memastikan pelanggan mendapat layanan dan perkhidmatan yg mesra pelanggan.
- Memberikan penerangan kepada pelanggan yang ingin mendapatkan penjelasan mengenai perkhidmatan yang disediakan oleh agensi-agensi berkenaan.
- Membantu menyelesaikan masalah-masalah yang dihadapi oleh pelanggan yang berurusan dengan agensi terbabit.
- Menerima dan mengendalikan aduan maklumbalas mengenai perkhidmatan agensi dari pelanggan.
- Mengumpul, menyenggara dan menggunakan maklumat pelanggan untuk mencadangkan penambahbaikan ke atas penyampaian perkhidmatan kepada pelanggan.
|
Isnin - Jumaat
8.00PG – 5.00PTG
|
Kaunter Hasil(Bahagian Perbendaharaan)
|
- Menerima segala pembayaran hasil Majlis Daerah Jelebu seperti Cukai Taksiran, Pelbagai Sewaan, Pelan, Lesen Perniagaan, Permit , Tender-Tender dan lain-lain bayaran.
|
Isnin – Jumaat
8.00PG – 4.00PTG
|
Kaunter Pejabat Cawangan Simpang Pertang |
- Menerima segala pembayaran hasil Majlis Daerah Jelebu seperti Cukai Taksiran, Pelbagai Sewaan, Lesen Perniagaan dan kompaun yang dikeluarkan oleh Majlis Daerah Jelebu
- Menerima, memproses permohonan baru lesen perniagaan serta memperbaharui lesen perniagaan
- Menerima dan memproses permohonan sewaan bangunan Majlis Daerah Jelebu
- Menerima dan memproses permohonan pemasangan kain rentang/banner
- Menerima aduan awam di kawasan sekitar seperti Simpang Pertang, Pertang dan Simpang Durian
|
Isnin - Jumaat
8.00PG-4.00PTG
|
Kaunter Bahagian Kejuruteraan Dan Pembangunan
|
- Pendaftaran Kontraktor
- Menerima dan Memproses Permohonan Tambahan Dan Ubahsuai Bangunan Perniagaan/Kediaman
- Pembelian Borang Sebutharga
- Menerima dan Memproses Permohonan Kerja-Kerja Kecil Bangunan Perniagaan/Kediaman
|
Isnin - Jumaat
8.00PG – 5.00PTG
|
Kaunter Bahagian Penilaian Dan Pengurusan Harta
|
- Menerima aduan awam yang berkaitan Bahagian Penilaian Dan Pengurusan Harta
- Menerima dan memproses borang pindahmilik harta
- Mengeluarkan bil cukai taksiran berdasarkan permintaan pemilik harta
- Menerima dan menjawab surat pengesahan cukai taksiran
- Membantu orang awam berurusan dengan bahagian yang berkaitan
|
Isnin - Jumaat
8.00PG – 5.00PTG
|
Kaunter Bahagian Kesihatan Dan Perbandaran
|
- Menerima, memproses permohonan baru lesen perniagaan serta memperbaharui lesen perniagaan
- Menerima dan memproses permohonan sewaan bangunan Majlis Daerah Jelebu
- Menerima dan memproses permohonan permit menutup jalan/memasang khemah
- Menerima dan memproses permohonan menutup jalan/memasang khemah untuk upacara keagamaan/kematian
- Menerima dan memproses permohonan permit perniagaan terhad dalam kawasan Majlis Daerah Jelebu
- Menerima dan memproses permohonan lesen penjaja sementara sempena sambutan hari perayaan
- Menerima dan memproses permohonan pemasangan kain rentang/banner
|
Isnin - Jumaat
8.00PG – 5.00PTG
|
Kaunter Bahagian Perancangan Dan Lanskap
|
- Menerima aduan daripada orang awam mengenai permasalahan berkaitan.
- Menerima permohonan pra rundingan daripada perunding.
- Menerima surat-surat bagi Bahagian Perancangan dan Landskap
|
Isnin - Jumaat
8.00PG – 5.00PTG
|
Kaunter Unit OSC
|
Kaunter 1
- Pertanyaan AM
- Urusan Terima/Tuntutan Pelan Lulus (2006-2015);
- Urusan Terima/Tuntutan Permit Kerja Pembinaan(2006-2015); DAN
- Urusan Tuntutan Deposit Pembinaan(2006-2015).
Kaunter 2
Menerima, menyemak semua permohonan sebelum di proses untuk tindakan Agensi Teknikal/Pemohon:
- PERMOHONAN KEBENARAN MERANCANG
- PERMOHONAN PELAN BANGUNAN;
- PERMOHONAN PELAN JALAN DAN PARIT;
- PERMOHONAN PELAN KERJA TANAH;
- PERMOHONAN PELAN LANDSKAP;
- PERMOHONAN PELAN LAMPU JALAN;
- PERMOHONAN NAMA TAMAN DAN JALAN; DAN
- SIJIL SIAP DAN PEMATUHAN (CCC)
|
Isnin - Jumaat
8.00PG – 5.00PTG
|
Kaunter Unit Penguatkuasaan
|
- Menerima aduan awam yang berkaitan bahagian penguatkuasaan
- Menerima permohonan salinan kompaun
- Menerima dan menjawab surat menyurat berkaitan Bahagian Penguasaan
- Membantu orang awam berurusan dengan bahagian yang berkaitan
|
Isnin - Jumaat
8.00PG – 5.00PTG
|
Jeram Gading Resort
|
- Menerima dan memproses maklumat pengunjung bagi proses daftar masuk dan keluar Jeram Gading Resort
- Menerima dan memproses bayaran sewa chalet dan tapak perkhemahan
- Menerima dan melayani pelanggan yang berurusan sama ada telefon atau bersemuka
- Menerima kedatangan pelanggan dengan memberikan layanan dan perkhidmatan yang mesra pelanggan
- Menerima, mengumpul dan menggunakan maklumat pelanggan untuk penambahbaikan ke atas penyampaian perkhidmatandi Jeram Gading Resort
|
Isnin - Jumaat
8.00PG – 5.00PTG
|